Rendőrök a CM-en: szolgálunk és megfélemlítünk
Kopiás Attila Steve 2010.09.22. 21:53Tudja, aki kint volt, hogy ma a teljes nagykörutat megszállták a rendőrök, és már egy csengő vagy prizma hiánya miatt is dobálták az 5-20 ezres sárga csekkeket a bringásoknak. Volt, akinek a fejlámpája nem volt még bekapcsolva félhomályban és voltak jópáran, akiket sárga jelzésen áthaladás miatt kapcsoltak le.
Hadd kezdjem azzal, hogy természetesen maximálisan támogatom a KRESZ szerinti szabályos kerékpáros közlekedést, van FB csoport, amit ennek népszerűsítésére hoztam létre, kerestem már a bringás szervezeteket, hogy legyen e témában utcai kampányolás, és magam is képes vagyok perceket állni a pirosnál, akkor is, amikor az amúgy üres úttesten az utolsó járókeretes néni is átszabálytalankodta már magát mellettem. Én is kiborulok a járdán gyorsuló BMX-esektől vagy az Oktogonon pirosban keresztülteperő futároktól. (Azzal viszont nem akarok büszkélkedni, hogy soha nem fordult elő velem szabálytalanság, nekem is van hova fejlődni, de legalább törekszem rá, és ha közben megbüntetnek, maximálisan jogosnak tartom.)
Szóval ha a rendőrség, illetve az azt közvetlenül irányító kormány arra indított volna egy kampányt, hogy innentől mindenki szabályosan közlekedjen, támogatnám. Nyilván a kormány részéről ehhez szükséges lenne, hogy az ezt lehetővé tevő infrastruktúrát is biztosítsa, de nézzük most csak a rendőrséget, akiknek ugye nincs más dolguk, mint hogy elérjék, hogy mindenki betartsa az aktuális törvényeket.
Ha az a célja a rendőrségnek, hogy egy több tízezres demonstrációra az emberek (akik közül sokan félévente csak erre veszik elő a gépüket) felkészüljenek, el tudta volna érni. Hetekkel ezelőtt nyilvánossá lehetett volna tenni, hogy amit eddig a rendőrség jogalkalmazása elfogadott -azaz a gyakorlatban legális volt -, az innentől egyszercsak nem lesz az. (Ezt amúgy teljesen tudnám támogatni, pontosan úgy, mint ahogy az utcasaroktól és faltól való minimális parkolási távolság betartatását, a gyalogátkelőhelyeken az elsőbbség megadásának árgus szemekkel figyelését, vagy a bringautak parkoló autóktól szabadon tartását.) Ebben partner lett volna az összes kerékpáros szervezet, hiszen ők is folyamatosan küzdenek ezért. De ez nem történt meg, ezek szerint nem volt cél, hogy mindenki felkészülhessen és szabályosan közlekedjen.
Lehetett volna az is cél, hogy demonstratíve minden egyes szabálysértést, amit csak látnak a nagykörúton, büntetnek, minden pirosban átmenő gyalogos, szabálysértő autós megkapja a húszezres csekkjét. Én az Oktogon közepén álltam rendezőként - mellettem két rendőrrel - ahonnan nyilván gyalogosból is tengernyi szabálytalant láttam (piros lámpa, vagy a belső Andrássy bringaútján közlekedés), de minden második autós is szabálytalanul hajtott rá például a zebrára. (A kedvencem a körúton forgalommal szemben, pirosban, zebrára tolató taxis volt, azt négy rendőr nézte közönyösen.) Azaz biztosak lehetünk benne, hogy nem volt cél a törvényesség fenntartása. Akkor mi?
Ez a mai akció, amivel a rendőrség a saját eddigi jogalkalmazását követő kerékpárosokat azok egyik legnagyobb rendezvényén pécézte ki, semmi más nem volt, mint egy piti, szánalmas megfélemlítő akció. Olyan, amit a védelmi pénzt szedő maffiózók és az osztálytársaiktól a zsebpénzt elvevő bullyk szoktak alkalmazni arra, hogy közöljék mi az új rend, és ki az erősebb kutya. Ha a szabályosságra akarnának nevelni, azzal próbálkoztak volna, ha a törvényességet felügyelnék, mindenkire odafigyelnek. Megszállni egy amúgy is a szabályos közlekedést minden szóróanyagán propagáló rendezvényt, és ott megbírságolni egy tinédzsert, mert nincs prizma a kerekén, egy őszülő urat, mert még nem kapcsolta be a rajta lévő fejlámpát, és több tucatnyi hasonló ügyben további embereket, az a jelek szerint Nemzeti Együttműködés Rendszerébe belefér, de nem szolgálja a szabályos együttközlekedésre nevelést, és emberileg is gyomorforgató.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A közlekedés kacsacsőrű emlőse 2010.09.23. 09:40:56
Trackback: Jogvédő aktivista vagy erőszakos kisebbség a biciklisfutár? 2010.09.23. 01:28:14
Trackback: KRESZ módosítás 2011 2010.09.22. 22:04:43
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sanyabigyo 2010.09.23. 13:34:45
Pierre Batka 2010.09.23. 13:34:46
Nyilván könnyű cseszegetni a rendőröket, de az persze nem merült fel, hogy aki kimegy az utcára bringával annak lehetne annyi esze, hogy betartja a KRESzT. Hamár az autósoktól (is) elvárja. Mert ezzel a hozzáállással ha letarolok egy bringást akkor én is anyázhatnék, hogy igazán kampányolhatott volna a rendőrség hogy nem szabad.
Tertullianus 2010.09.23. 13:34:46
ha főúton akarok zebrán átmenni Biciklivel,akkor tényleg le kell szállni, és tolni kell?
Kösz!
JohnHenry 2010.09.23. 13:34:46
leszögezem, hogy magam részéről nem is engednék forgalomba hozni bringát lámpa, csengő, prizmák nélkül, de ez a szerdai figyelmeztetés nélküli action elég nagy parasztság volt.
más téma: a minap a megyeri - oceánárok sarkán egy autós jobbra kanyarodás közben megpöccintett egy tízévesforma biciklis kölyköt és megállás nélkül továbbhajtott. a kölyök szerencsére fűre esett, megúszta egy nagy ijedtséggel.
1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.09.23. 13:34:46
Eszerint az egymástól FÜGGETLEN, saját nyomógombos bekapcsolású első és hátsó villogókért SIMÁN büntethetnek???!!!
civilkontrol 2010.09.23. 13:34:46
Egyrészt jó volt látni, hogy egyre több a bringás, másrészt el tudtam volna hányni magam attól az agressziv kisebbségtől, akik úgy képviseltették ott magukat, mint valami ösztönöktől vezérelt balkáni csürhe.
CM esetében megszokott, hogy az érkező bringások, ha épp nincs koordinátor, akár 1/4 órára is megbénitanak egy kereszteződést.
Ezzel még nincs is gond, előfordul és aligha elvárható, hogy az egyszerre érkező sok ember egyszerre kapcsoljon, hogy néha át kell engedni a keresztforgalmat.
Na igy esett, hogy egy öregember a családjával próbált lekanyarodni amivel keresztezte (volna) a menetet.
Ott állhatot már vagy 10 pece, ezért nagyon lassan elkezdett rágurulni a kereszteződésre, jelezvén, hogy át fog menni.
Az arra áramló csürhe üvöltött szerencsétlennel, két félállat még a motorháztetőre is rávert. Golyó, komolyan.
Hasonló szitu a járdánál, mikor család próbált átkelni.
El tudtam volna sűllyedni szégyenemben, hogy ezek között az előemberek között voltam.
Értem, hogy a biciklisek el vannak nyomva és ilyenkor a csapatszellem jegyében megtelik vérrel az elnyomottak farka.
(mellesleg jegyzem csak meg, biciklis autósként az autós morált mind bringa, mind motor, mind gyalogos szempontból látványosan javulónak látom)
És értem azt is, hogy a CM-en résztvevők és a bringások többsége épp úgy elhánnya magát az ilyenektől, mint én.
De akkor is megtörtént.
És hogy a rendőrök kimentek regulázni, annak csak örülni tudok.
Annak viszont már nem, hogy a leirtak alapján épp olyan állatias módon viselkedtek, mint azok az állatok, akik miatt ott kellett volna lenniük.
yanchi345 2010.09.23. 13:34:46
Mert a jármű világítását az esti szürkület kezdetétől a reggeli szürkület megszűnéséig terjedő
időszakban kell használni a KRESZ szerint. A jármű világítása túlnyomó részben nem azért van, hogy a vezető lásson, hanem azért, hogy a jármű látsszon. A városban meg egy kerékpáros alapesetben nem vagy csak nehezen éri el az autósok ingerküszöbét (amit köcsög közlekedéssel át lehet lépni, de talán nem ez lenne a cél), tehát tök jó, hogy a delikvens jól lát sötétben is, ezért nem használ lámpát, meg küllőprizmát, meg féket, meg nem látja a piros lámpát, de ha ezért büntetik, ne adj' Isten elütik, akkor csendben lehet szomorkodni rajta, pláne, ha a szervezők szóltak előre, hogy szabályosan tessenek közlekedni.
És minderre nem mentség, hogy az autósok között is sok a paraszt.
Mercel 2010.09.23. 13:34:46
Azzal kezdeném, hogy akkor ugye nem csodálkozunk, hogy a rendörségnek manapság nulla azaz NULLA tekintélye van.
Ez az amiért eljutottunk oda, hogy már a nagymamám korú emberek is köpnek kettőt ha meglátnak egy zsarut.
Abszolút egyet tudok érteni a poszttal, hiszen nem a szabálytalnásgot éltette, hanem a szelektív kibaszásra prüszkölt.
Másik kérdés, hogy ez, és az ehhez hasonló cikkek, blogok tökéletes társadalmi visszajelzésként funkcionál(hatná)nak - de nyilván vagy nem olvassák kedvenc rendőri vezetőink, vagy szokás szerint legyintenek rá - ugyan csak pár hülye vakerál..
(Pár "hülye" egy-egy ilyen cikk nyomán, összességében- pár százezer - egymillió emberrel egyenlő - Ébresztő!!)
Igenis legyenek kivilágítva a bringások, igenis ne zúzzanak át sem a piroson ezerrel, sem a zöldön - a gyalogosok között, a frászt ráhozva mind a gyalogosokra - mind a kanyarodó autósokra. Ezek nagyon is fontos dolgok.
De legyenek minden nap fontosak, és mindenki számára betartandóak a szabályok. Ne csak a bringásokra, ne csak "május 1-én"
Igenis lehetne elsőre figyelmeztetéssel, ötezer forintos csekkel is operálni.
Biztos, hogy hülyét kaptam volna, ha a két ledes lámpám miatt egy hülye gyalogbakter a prizmát (bazmeg prizma nagyanyám 28-as parasztbringályán volt..) meg a csengőt hiányolja..
Idióták.
"Frigyes"
Barci 2010.09.23. 13:34:46
index.hu/bulvar/2010/09/23/ujabb_het_rendort_vettek_orizetbe/
Bartoki 2010.09.23. 13:34:46
De szerintem olyan szélességjelzőt az emberek 90%-a még képen sem látott. :)
Bartoki 2010.09.23. 13:34:46
Nem minden nap, de időnként előfordul. :(
A szabályok betartatása fontos lenne, de szerintem is aránytalan amit a rendőrök műveltek.
Most hogy már ugyanúgy szivatják a bicikliseket, autósokat is, végre összefoghatnánk ez ellen a gyakorlat ellen ahelyett hogy kárörvendünk amikor a másikat szivatják.
2010.09.23. 13:34:46
Ott bukik az egész elméleted, hogy szembeállítod a bringást az autóssal. Csak hogy tudd, sok bringás autózik is, és éppolyan adóterhei vannak, mint "az autósoknak". És a csak-bringások adójából is rengeteg megy a - számukra - esetleg fölösleges (és nem miattuk szükséges) útkarbantartásokra, vagy bármi másra.
Egyébként a lámpa/villogó hiányát illetve a pirosozást és az extrém járdázást büntetendőnek tartom. A prizmán már inkább vitatkoznék.
Az viszont érdekes, mikor olyasmiről olvasok, hogy pl közúti ellenőrzési akciót tartottak, és 13 körözött bűnözőt fogtak el (tehát ÁLTALÁBAN jobb eséllyel meg lehet ezt úszni). Vagy amikor a rádióban bemondják, hogy itt meg ott lézereznek (tehát MÁSHOL speedeljünk nyugodtan). Hát lótúrót. Következetesen és hatékonyan tessék ellenőrizni és betartatni a szabályokat. A következetesség szempontjából FAIL a mostani tapló fellépés, de autósokra mutogatni sztm nagy hülyeség, és csak ellenérzést fog kiváltani más "kasztokból". Más megközelítésből, ebből talán tényleg többen tanulnak, mint ha azt olvassák, hogy 7 bringást megbüntettek a Margithídon járdázásért, vagy a szervezőktől azt, hogy légyszi hozzatok lámpát.
(kurva blogmotor, valami automatikus frissítést eszközölt, nem tudom elment-e az előző)
ZOH 2010.09.23. 13:34:46
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.23. 13:34:46
Az a baj, hogy a rendőr utcán nem avatkozik bele az ilyen dolgokba, kivéve, ha ki van osztva neki mint program.
solesz · www.index.hu 2010.09.23. 13:34:47
1. ha jól tudom a CM nem bejelentett rendezvény volt, ezért felesleges elvárni, hogy a rendőrség előre jelentsen be egy átfogó biciklisellenőrzést. (lehet, hogy ez volt kicsit a bajuk is..., lehet, hogy a CM-t amúgy hivatalosan nem engedélyeznék...?)
2. az elmúlt 3 hétben volt egy 3 napos sebességméréses akció és volt egy TISPOL akció a gyerekülésekre és biztonsági övekre, a gépjárműves szférában.
3. bevezették a 30.000-es minimumot gyorhajtás esetén, és bevezették azt, hogy valaki így-is-úgy-is fizet. Ha nem a vezető, akkor az üzembentartó.
ez útóbbiak csak arra adnak magyarázatot, hogy egységesen megy a büntetéshadjárat. ezért a biciklisekkel kapcsolatos hadjárat nem rendkívüli, max a bicikliseknek, lásd az 5 pont végét.
4. a rendőrség akciójával kapcsolatban etikát emlegetni azért felesleges, mert a biciklisek etikája sem áll magasabb szinten. tömegesen, folyamatosan szabálysértések tömkelegét hajtják végre.
5. kivülállóként úgy is értelmezhetem a dolgot, hogy az egyik csapat revansot vesz a másikon. t.i. a kerékpáros a hétköznapi forgalomban gyakorlatilag szinte büntethetetlen.
(vicces, hogy a kerékpárlopások miatt a kerékpásorok fontolgatják az egyedi azonosító bevezettetését, de "természetesen" valahol a vázon, messziről nem látható módon...)
Inner Circle 2010.09.23. 13:34:47
Donor 2010.09.23. 13:34:47
pakesz (törölt) 2010.09.23. 13:34:47
Cpt. Flint 2010.09.23. 13:34:47
a másik meg: kedves autósok (én is jobbára az vagyok) és kedves magyar állampolgárok, miért kell még mindig a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás? miért érv a biciklisekkel szembeni rendőri etikátlanságra az autósokkal szembeni?
isten bizony, elkeserítő ez az ország, lehet itt bármilyen rendszer.
2010.09.23. 13:34:47
Apropó: mióta szabályos, hogy egy sávban két kerékpáros egymás mellett tekerhet? Lemaradtam valamiről, vagy egy ilyen biciklis "nem felvonulás"-on az esemény jellegéből adódóan a résztvevők 99%-a szabálysértő?
berkat89 2010.09.23. 13:34:47
Frucsasz 2010.09.23. 13:34:47
Engem (biciklisként) az háborít fel, hogy volt miért megbüntetni a felvonulókat. A bicikliseknek rossz a megítélésük mind az autósok, mind a gyalogosok körében. Ezt pont a sok piroson áthajtással, járdán a gyalogos lecsengetésével meg a többi nyalánksággal sikerült kivívni. Az ilyen felvonulásokkal pont azt kellene elérnünk, hogy bebizonyítsuk: mi jók vagyunk. Hogy elfogadtassuk magunkat. És ezt nem lehet úgy megtenni, hogy látványosan toszunk a kreszre. Ez pont az a rendezvény volt, ahol fokozottan oda kellett volna figyelni, hogy a legkisebb pont is rendben legyen, hogy le adjunk alapot arra, hogy belénk köthessenek. Mindenki a biciklisekre figyelt, és csúnyán megbuktunk a teszten.
@7241gabi: nem jó a hasonlatod. Ez most olyan volt, mintha egy osztályban senki nem tanult volna a feleltetésre (te se, a gyalogos se, az autós se), de te önként jelentkezel, hogy felelni szeretnél, és így kapsz egyest.
Aki egy ilyen demonstárcióra, ahol tudta, mennyi rendőr lesz, úgy ment el, hogy tojt a kreszre, az mit csinál hétköznap, ha nincs rendőr a közelben? Aki most átment a piroson, az meddig megy el máskor?
Biciklisként mondom, hogy haragszom ezekre az emberekre, mert ártottak a jelenlétükkel a biciklisek megítélésének. Jobb lett volna, ha otthon maradnak.
És biciklisként mondom, hogy a rendőrmentesebb hétköznapokban is haragszom rájuk, mert nekem is sok bosszúságot okoznak közlekedés közben.
OftF 2010.09.23. 13:34:47
Ettől függetlenül szeretném látni, hogy hasonló hatékonysággal kapkodják ki a rendőrök a szabálytalan autósokat nap, mint nap. Mondjuk kezdetnek gyorshajtás, záróvonal átlépés, piros lámpa sötétsárgának nézése kapcsán.
OftF 2010.09.23. 13:34:47
marcinátor (törölt) 2010.09.23. 13:34:47
csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.09.23. 13:34:48
Igen. Minden alkalommal akkor, amikor a fokozott közúti ellenörzés szándékolt és célzott.
Ha egy autós felvonulásra mennek ki - lásd Wartburg, Trabant, VW Bogár, Veterán stb. - magyarán egy RENDEZVÉNYRE, és ott az övekkel, meg az esetleg kiégett indexlámpákkal, féklámpákkal vannak elfoglalva, akkor - bár törvényesek de - igenis szemétládák és le velük.
Ha egy násznép autós menetének tagjait megbüntetik indokolatlan dudahasználatért, vagy azért, mert a kreppapír diszek lelógnak és eltakarják "gépjármű hatósági jelzését" (gyk: rendszám), akkor - bár törvényesek de - igenis szemétládák és le velük.
kpetya 2010.09.23. 13:34:48
Kikerülés
35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.
(2) Az olyan megállóhely előtt, amelyben villamos áll és az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik, meg kell állni és tovább haladni csak a villamos elindulása után szabad.
Előzni meg balról, ebből következik, hogy ellenkező utasítás hiányában kerülni is.
Lépes Elek 2010.09.23. 13:34:48
Lehet, hogy látszik már a zuhanás vége?
Ha elő van írva, hogy milyen felszereléssel kell rendelkezzen egy bringa, akkor azt be kell tartani. Ha tetszik, ha nem. Punktum.
Mondom én, aki napi 60 km-t biciklizek bármilyen időjárásban.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.09.23. 13:34:48
Konstatáltam, hogy este, sötétben, a felének nincs világítása, de még prizmák sem. Az már szót sem érdemel, hogy sisak és mindenféle védőholmi nélkül még többen kerekeztek, mert ez csak rájuk veszélyes.
Inkább az a szégyen, hogy maguk a szervezők nem küldték haza azokat, akik a népszerűsítés napján ilyen formában mennek ki az utakra. Vagy akkor túl kevesen lettek volna?
midnight coder 2010.09.23. 13:34:48
És a dolog úgy működik, hogy az úton mindenki megelőzi a biciklist aki 20-szal tötymög az út szélén. Persze ez problémás, mivel szemből is jönnek, így ha az autós nem akar "centizni" akkor le kell hogy lassítson. Ez által persze energiát veszít - ha az összes autót nézzük aki hasonló manőverekre kényszerül a bringás miatt, akkor ez a veszteség valószínűleg több mint ha az ipse SUV-ra ül bringa helyzett. Aztán jön a piros lámpa, mindenki megáll, a biciklis meg elegánsan átsuhan a kocsik közt a lámpáig (vagy át a piroson). Aztán jöhet újból az előzgetés...
Platon 2010.09.23. 13:34:48
A statisztika nem hazug, csak te csúsztatsz ordasat Kezdjük ott hogy a biztosítási káreseményekkel jössz miközben a kerékpárosnak nincs se rendszáma se biztosítása, legtöbbször simán lelép a letört tükör, meghúzott fényezés, leszakított bevásárlótáska, fellökött gyalogos stb. után. Az ilyen események gyakorlatilag naponta megtörténnek, talán vedd ezeket is bele a számításodba, és akkor már megint ott vagyunk ahonnan elindultunk. Így aztán módszertanilag az ilyen összehasonlítás hazug, és félrevezető.
Másrészről pedig a helyzet az hogy a személyi sérüléses balesetek azok melyek társadalmi veszélyessége kirívó, ezért van az hogy ezzel foglalkoznak.
Nyilvánvalóan ha otthon a konyhában rossz gombot nyomsz meg valószínűleg nem történik nagy baj, társadalmi veszélyessége alacsony. Ha ugyanezt egy atomerőműben teszed, akkor ugye megint más a helyzet. Tessék tudomásul venni hogy a kerékpáron fokozottan ön és köz veszélyes hibázni.
A legnagyobb probléma az hogy az emberek nem fogják fel hogy a közlekedési szabályok őket védik. Ha felfognák nem kéne büntetni. A kerékpáros pedig azért szabálytalankodik, mert abban a tudatban van hogy úgyse tudják elővenni megbüntetni érte, mert beazonosíthatatlan, és bízik benne hogy megléphet, de ha nagy ritkán elkapják akkor se ugrik a jogosítvány, másnap ott folytatja ahol abbahagyta. Már persze ha túléli.
A megoldás szerintem az ingyenes kerékpáros rendszám (persze robogóra is!!!) lenne a közúti közlekedéshez, valamint a segédmotorokéhoz hasonló biztosítás. (Évi 3-4 ezer forint azt hiszem a legszegényebbeket se vágja földhöz.)
Na és persze senki ne mehessen közútra járművel jogosítvány nélkül.(mondjuk egy m kategóriás szerű pont elég is lenne)
A városi közlekedés még autóval is bonyolult, kerékpárral meg pláne. Akinek minimális Kresz ismeretei sincsenek, az nem való a közutakra, mert ön és közveszélyes.
doci606 2010.09.23. 13:34:48
A gond azonban az, hogy az egész történetből, és sok posztból is az jön le, ha "A" (mondjuk mint autós) szabálytalankodhat, akkor én miért nem.
És ez az alapvető magyar gond. Az emberek úgy gondolják, ha "A" megússza, akkor nekem is jár, hogy megússzam.
Még annyi, hogy a baleseti statisztikáknak nehéz hinni. Számtalan esetben a balesetet eredetileg kiváltó autós, kerékpáros, gyalogos, mivel nem szenved maga, járműve sérülést, mire bárki feleszmélne már ott sincs. Így az igazi kiváltó ok már be se kerül a jelentésbe, statisztikába. Tény, hogy miközben az autósok között is rengeteg őrült, krónikus szabályszegő van, addig a kerékpárosoknál ez az arány még nagyobb. Nem azért mert rosszabb emberek lennének, hanem mert eddig is retorzió nélkül bemehettek forgalommal szemben, kivilágítás nélkül, stb. S az ember ilyen, ha nincs következmény, úgy érzi, ezt szabad.
Ahhoz, hogy a közlekedési morál javuljon minden közlekedőnek fejlődnie kell. De mivel az ember gyarló, ezt leginkább a szigorú büntetésekkel lehet mielőbb elérni. Az eredmény szempontjából mindegy, hogy valaki azért tartja be a szabályt, mert fél a büntetéstől, vagy mert megérti, hogy az fontos.
Kentetsu 2010.09.23. 13:34:48
Túl sokat kértünk mostanság és már túl "kritikus" volt a tömeg, gyorsan kiadták az ukázt :
- Megfélemlítés !
Nem akarok negatív lenni, de szerintem még vissza fogjuk sírni az MSZP tömegoszlatását - ami mellesleg jogos volt, csak túlzó erőt alkalmazott - és szépen libasorban fogunk közlekedni a szép szürke ruháinkban..
Üdv néked szép új világ!
Donor 2010.09.23. 13:34:48
Félreértés ne essen. Támogatom azt hogy figyelmeztessenek a kisebb vétségekért és büntessenek a nagyobbakért rendezvénytől függetlenül bármikor. Támogatom azt is hogy csináljanak ilyen kampányokat, mert sok bringásnak hiányoznak nagyon alapvető biztonsági felszerelései, de a hiányzó küllőprizma, csengő és lemerülő világítás egy kategória az autósokon elkövetett kiégett helyzetjelző, elfelejtett tompított, hiányos izzókészlet (mert ugye kicserélte a kiégett helyzetjelzőt) vagy bontott EU csomag miatti büntetéssel. Mert ilyen is volt hogy elláttam valakit, majd még aznap megbüntettek miatta. Ettől a büntetéstől nem leszek szabályosabb, csak megutálom a rendőröket, és legközelebb jobban figyelek, hogy elkerüljem őket.
AZ én bringám biztonságos, de nincs küllőprizma és ha büntetnek sem fogok rátenni. Könnyű versenybringám van amit elcseszne ha bármilyen súlyt befeszítek a küllők közé. Az egész kerekem spéci fényvisszaverő anyaggal van bevonva, de nem borostyán színű, szóval jobban látszik mint a küllőprizma, de büntethetnek érte.
Nincs csengőm, ugyanis tök felesleges. Járdán nem közlekedem, ha meg elém ugrik valaki nincs időm csengetni. Ha van időm csengetni akkor van időm kikerülni is.
Piroson nem megyek át, de sárgán előfordul, hiszen az csak arra való hogy figyelmeztessen a lámpa változásra. KRESZ szerint sárgán áthaladás nem szabálytalan.
Velem is előfordul hogy lemerülnek az akkumulátorok a lámpámban. Ha ezért szól a rendőr megköszönöm, és felrakom a tartalék világítást, ami elegendő arra hogy látszódjam, de ha megbüntet mert lemerült akkor azzal csak azt éri el, hogy nem fogok megállni rendőrnek legközelebb. Amíg nincs bringás rendőr, addig úgy sem tud elkapni.
Azt hiszem a reakcióm erre a reakcióra átlagos, és ebből is látszik, hogy a rendőrök akciója pont nem az együttműködésre jó hanem az ellenállás növelésére, ami szerintem a rendőröknek sem jó.
Egy ilyen rendezvényem pedig maximum fekete pontokat meg ejnye-ebejnyéket kellet volna osztogatni, azzal sokkal inkább segítették volna a bringások morál javulását.
Pont úgy mint amikor műszaki, biztosítás meg minden nélkül közlekedtem kölyök koromban a motorommal. Nem megbüntettek, hanem kicsavarták a szelepet, és eldobták messzire, és toljam haza. Elég fárasztó volt, de legközelebbre egyrészt volt minden, másrészt volt tartalék szelepem :)
Platon 2010.09.23. 13:42:16
Hát hogyne:
www.police.hu/data/cms701754/K__zleked__s_HK1007.xls
Az okozók 11.2% kerékpáros. Összehasonlításképpen a balesetek 62% okozzák személyautók. Mivel a kerékpáros/autós arány a közutakon még nagyon messze van az 1:6 aránytól így elég jól látszik hogy ha valaki kerékpárra ül jóval nagyobb a valószínűsége hogy balesetet okoz, mintha autóba.
Platon 2010.09.23. 13:42:16
Bizonyára így van, nem kétlem hogy számtalanszor leírtad, ettől még a tények nem változnak. Kukkants bele a statisztikákba.
Unter Bahn (törölt) 2010.09.23. 13:42:16
Tudud én is halálra röhögtem magamat, amikor egy lassabb puttonyos autót akartam előzni a belső sávba sorolva, és centiméterekkel sikerült elkerülni az addig takarásban a terelővonalon közlekedő két bringást:-(((
Természetesen bömböltem ahogyan a torkomon kifért, mert nem tudtam, hogy NEKTEK EZ JÁR...
Ha jár hát jár, bár nem tudom ki volt az az idióta, aki ezt a szabályt legalizálta, de két súlyos kifogásom van:
- amióta az ilyesféle öngyilok-kísérleteket szabályosnak minősítették, jó eséllyel Te leszel halott és én a rab, ez utóbbi ellen komoly nemtetszésemet fejezném ki, miután ilyen helyzetben NEM ÉRZEM MAGAMAT FELELŐSNEK!!!...
- Ha netán mégis a kerékpárost okolnák a balesetért, pereskedhetek egy nyomorékkal vagy annak özvegyeivel, lévén hogy a kerékpárosnak már minden létező és általánosított (értsd: általánosa a közlekedés minden résztvevőjére vonatkozó KRESZ-szabályt meg lehet kúrni, de felelősségbiztosítást még mindig nem kell kötnie!!! Vazze, én még a kutyám miatt is kötök, mert nem akarok életjáradékot fizetni annak akit megcsócsál, de persze a biciklis a fétis-Isten, jöhet balról-jobbról, fentről és lentről, előlről és hátulról, egy a lényeg, hogy az autós 3D-ben figyeljen:-(((
Példa a diszkriminációra:
- smkp megengedett sebessége: lakott területen 40, azon kívül: természetesen 40, gondolom a sok ingatag robesz miatt. Mindeközben bukósisak és tompított fényszóró használata kötelező...
- Ugyanez kerékpárnál: 40 és 50 km/ó, gondolom azért, mert a kerékpár 50-nél még igen stabil. Feltétel: láthatósági mellény, ha a körülmények indokolják...
Ugye ezek után tudod/tudjátok, hogy valóban, szeretünk benneteket...
Orltran 2010.09.23. 13:42:16
"Így már nem érheti panasz azt, hogy a bicajosokat nem büntetik. Így a rendőrség, mégha akaratlanul is, de elismerte azt, hogy a kerékpár is ugyanúgy része a közlekedésnek, mint az autó. Azaz így már nem kell azt az - eddig valóban jogos - autósoktól érkező kifogást magyaráznotok, hogy benneteket nem büntetnek."
Nincs igazad, a probléma nem az, hogy nem büntetnének, hanem hogy nem tudnak, mert nincs semmi azonosító a biciklin. És ugyanezen gondolatvonalon továbbhaladva arra jutottam, igazuk volt a rendőröknek, és ezt kell csinálni, mivel itt volt lehetőség arra, hogy a szabálytalan egyedeket megbüntessék, és akárhogy is, akinek most nem volt felszerelése, annak nem volt tegnap sem, meg tegnapelőtt sem, és egy hete sem, csak akkor nem tudták elkapni ezért. Aki most szabálytalanul közlekedett, az valszeg tegnap is azt tette, hiszen itt még látta is a sok rendőrt, mégse zavarta. Nagyon is jogos figyelemfelkeltő akció volt ez a rendőrség részéről, én csak gratulálni tudok, és az időzítés is jó volt. A biciklisták jogokért, lehetőségekért vonultak fel, a rendőrség pedig közölte, hogy kötelességek és felelősségek is vannak, nem csak jogok, azt pedig azt gondolom mindenki tapasztalja naponta, aki közlekedik, hogy ez nagyon is ráfér az egész magyar közlekedésre, a biciklistákra pedig egy kicsit kiemelten.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.23. 13:42:16
Egyébként egyetértenék az idióta bicajosok gatyába rázásával, mert sok van ilyenből, de amit a posztban olvasok, a "van rajtad sapka" esete. Tényleg szánalmas.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.09.23. 13:42:16
Ennyit tud Pintér, meg persze átvenni az összes állami cég őrzését. Törvényes maffia kalapácsaként használják a rendőrséget.
salander 2010.09.23. 13:42:16
Tegnap is hajnali 2-kor még kinn fagyoskodott az M3-as bevezető végén a felüljáró előtt két fakabát, kocsi nélkül a bokrok között... :D
És ne mondja senki, hogy ez baleset megelőzés vagy bármi... Mert az az lenne, hogy ki is szedik az embereket minimális gyorshajtásért is és helyszíni bírságolnak. Aki mocsok gyorsan megy, az majd kap csekket; de ugyanúgy belefut valakibe az úton addig.
A poszt pont ebbe illik bele.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.23. 13:42:16
Nekem is kb. ez jutott eszembe.
nemjópasi 2010.09.23. 13:42:17
F173 2010.09.23. 13:42:17
A kukás mellényt mikor és hol kötelező hordani? Én úgy tudtam, hogy csak településen kívül kötelező, de tegnap úgy tudom kukás mellény hiánya miatt is büntettek bringásokat!
Én betartanám a szabályokat, de jó lenne a rendőrség részéről egy tájékoztató kampány is!
HGM 2010.09.23. 13:42:17
mojszipupi 2010.09.23. 13:42:17
Akik ilyenek azok minek mennek felvonulgatni? Ezeknek teljesen mindegy h lehet e bringával közlekedni a városban. Felesleges hangulatkeltés
Platon 2010.09.23. 13:42:17
mojszipupi 2010.09.23. 13:42:17
9mmPara 2010.09.23. 13:42:17
Örvendj tájékozatlan testvérem! Épp a fentiek miatt már nem kell -- megengedő módon változott a jogszabály.
Staki 2010.09.23. 13:42:17
Nincs semmilyen statisztika csak a faszfej nem bír magával...:D
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.09.23. 13:42:17
9mmPara 2010.09.23. 13:42:17
Jahh, nekem a folytonos fény előírása tetszik. Ugyanis egy csomó ledes bringalámpa 'folytonos" üzemmódban is valójában csak gyorsan villog.
Parajpuding 2010.09.23. 13:42:18
Ami most van (remélem lesz jobb is), az egy pénzelemésztő, semmitérő, dilettáns csürhe eljárási, szankció alkalmazási jogokkal. Mindettől függetlenül a bringások többségének naponta lehetne osztogatni a sárga csekket, mert azt hiszik, a KRESZ rájuk nem vonatkozik. Mindazonáltal egyetértek azzal, hogy ez egy pitiáner, erőfitogtató, szánalmas akció volt. Ez a rendőröknek való: a szájukba essen a "bűn", mert egyéb esetben ők ugyan nem mennek utána.
Fehérszakál 2010.09.23. 13:42:18
A bicajosok büntetésével maximálisan egyetértek, de könyörgöm, ne csak ilyen demonstrációk alkalmával csináljon a rendőrség ilyen büntető akciókat, hanem folyamatosan büntesse őket is mint ahogy az autósokat állandóan szopatják a legkisebb hibáért.
A poszt írója meg egy hülye fasz, aki aszt hiszi, hogy azért mert eddig nem büntették a kivilágítattlan kerékpárost akkor ez most nem lenne jogos. Amikor megvette azt a kibaszott bringát, akkor kellett volna megvenie hozzá a sárga mellényt, a prizmákat, és a lámpákat is. Én sem hivatkozhatok a rendőrnek arra, hogy a kocsimon nem volt lámpa amikor megvettem azért nincs most sem. Úgyhogy nagyon sántít a posztoló logikája.
csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.09.23. 13:42:18
Csak azok kedvéért, akik hittek a viccednek:
1. Éppen ezért követelnek bicikliutat oly sokan.
2. Amikor autózol, le szoktad-e állítani a motort a pirosnál? Én sokszor már a lámpa felé gurulás közben is.
3. Nem számoltad bele azt a rengeteg CO2-t, amit a lihegő biciklis liheg ki magából!
Platon 2010.09.23. 13:42:18
Szerintem tévedsz.
Vedd figyelembe hogy ezek a büntetéseknek a célja a szabályos közlekedés kikényszerítése, amin emberéletek múlhatnak. Nem igazán lenne etikus hagyni hagy közlekedjen csak tovább szabálytalanul, mert most éppen felvonulás van. Ha hazafelé belehal, akkor hol van az etika?
Én autót vezetek, kerékpározom, sőt motorozni is szoktam. Pl. a világítási hiányosságok életveszélyesek. Miután magam is csinálom, hát bátran kijelenthetem hogy a világítás rendben tartása, és mondjuk legalább egy fényvisszaverő csík felcsapása a karokra nem jelent vállalhatatlan terhet. Ez a történet a felelőtlenségről szól, ami veszélyes üzemben nem bocsánatos bűn.
kpetya 2010.09.23. 13:42:18
volt biztosított útvonal? Ne már! Mintha arról lett volna szó, hogy csak tekertek egyet a forgalomban!
kpetya 2010.09.23. 13:42:18
Itt tépte a száját a sok kerékpáros, hogy mit sirnak az autósok, ki lehet birni egy ilyen rendezvényt évente 2x. És mit látok most cm oldalán?!
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100921/kerekparos-vonulas-utolso-pentek-honapban-10-09-24
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.09.23. 13:42:18
Vannak helyek, ahol minden nap, minden órában igen könnyű látványosan szabálytalankodókat találni, például a két Mammut épület közt az I.épület oldalbejáratánál. Ott megállni tilos van kitéve, gyakran járok arra, mindig volt több autó, ami szabálytalanul ott parkolt. Soha, egyetlen egyszer se láttam ott rendőrt, aki megbüntette volna, pedig nyilvánvaló és elég bosszantó szabálysértés. Nem olyan rég nemhogy egy sorban, hanem már kettőben ácsorogtak ott vészvillogóval, elállva az utat.
Vagy a Rózsakert bevásárlóközpont előtt, szintén ugyanaz a helyzet. A méltóságos autósoknak (amúgy többnyire ezek 10 milla feletti járgányok) nem telik a mélygarázsra, ezért rendszeresen megállnak ott, a záróvonal átlépésére, ezzel balesetveszélyes manőverre kényszerítve az őket kikerülőket, akadályozva a forgalmat. SZintén soha nem láttam egyetlen egyszer se ott rendőrt, hogy érvényt szerezzen a törvénynek.
total eclipse (törölt) 2010.09.23. 13:42:18
az oktogonnál lakom, az Andrássy-n van kerékpároslámpa. egy kezemen meg tudom számolni, hogy évente hányan állnak meg...
kpetya 2010.09.23. 13:42:18
ne kötözközködj. egyszerre kapcsolod, egyszerre világít. hogy milyen fényerővel az nem kérdés.
továbbá a kerékpárt és nem a kerékpárost kell kivilágítani
Szetike 2010.09.23. 13:52:38
Öt hónapja a rendőrség pénzbehajtó üzemmódba váltott (thx Kniight) az autósokkal szemben, mert üres a kassza.
Nem történt itt semmi egyéb, csak már nem csak az autósokat vadásszák le.
Jogilag rendben van.
Hogy etikus-e (az egész kicsit abszurd mai magyar valóság), az akadémiai diskurzus tárgya lesz kb 30-40 év múlva...
tocibacsi 2010.09.23. 13:52:39
Más valami: fejlámpát is olvastam... milyen fejlámpa? mint világítás a biciklin?!?!?! El kéne felejteni. Kinézel jobbra, szemből elbasznak...
tocibacsi 2010.09.23. 13:52:39
Orltran 2010.09.23. 13:52:39
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.09.23. 13:52:39
AndOr01 2010.09.23. 13:52:39
Úgy látszik sikerült. :)
Lúdtalp 2010.09.23. 13:52:40
hááááát 2010.09.23. 13:52:40
mqqq 2010.09.23. 13:52:40
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2010.09.23. 13:52:40
Pepe135 2010.09.23. 13:52:40
A műszaki hiányosságot + lopásokat könnyű lenne megakadályozni.
1. Forgalmi engedély + rendszám
2. kötelező biztosítás
3. Kerékpárt forgalmazni, eladni csak a kreszben előírt tartozékokkal együtt lehessen.
kigyurt álat 2010.09.23. 13:52:40
1. Fehér színű első lámpa
2. Vörös színű hátsó lámpa
3. Vörös színű hátsó prizma
4. Két, egymástól független fék
5. Csengő
6. Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken
7. Fényvisszaverő ruházat (lakott területen kívül az úttesten éjszaka, vagy rossz látási viszonyok között).
magyarilona.hu/a-kerekparosokra-vonatkozo-fontosabb-kresz-szabalyok
Végül is lehet tudni, hogy pontosan miért büntettek? Például egy fixist büntettek-e mert nincs két egymástól független féke, vagy valakit ha a hátsó lámpája mellé nem volt prizmája is? Gondolom nem, de akkor viszont a szabályokat rugalmasan kell értelmezni? Mert akkor máris nincs törvény előtti egyenlőség...
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.09.23. 13:52:40
a biciklisek előre megfontolt szándékkal közlekedni akartak a városban. akkor vállalni kell azt, amivel a közlekedés jár, a KRESZ betartását.
Roy 2010.09.23. 13:52:41
Amennyiben közúti forgalomban vesz részt ugyanúgy vonatkozik a kerékpárosokra a KRESZ mint a többi játműre. Nagyon sok kerékpáros ezeket nem tartja be. Sokuknak semmilyen világítási felszerelése nincs, csengő meg szinte senkinek. Úgy tudom a láthatósági mellény is kötelező. A közlekedési lámpákat ugyanúgy nem veszik figyelembe sokan mint egyes autósok, motorosiok. Sajnos nálunk a közlekedési morál elég alacson színvonalon van. A rendőrök nagyon helyesen jártak el mikor büntették ezeket, különösen, hogy a szervezők külön felhívták a figyelmet a ezek betarására.
Inkább most 20.000 Ft, mint holnap egy temetés.
argi · http://argena.blog.hu 2010.09.23. 13:58:17
Mondom neki, idéntől már nem kötelező, ráadásul ajtónyitásos balesetem is volt már, szóval szabályosan megyek."
Nem szeretnék kötözködni, de rengeteg tévhit (buszsáv használata, egyirányú utcába behajtás, stb) kering a legutolsó KRESZ-módosítás óta, szóval javasolni tudom a bicikliseket érintő részeinek tanulmányozását :)
"25. §...
(2) Járművel az úttesten...az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni."
"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni."
Ezt a kreszvaltozas.hu portálon így magyarázzák: A kerékpárosok szoros jobbratartási kötelezettsége az út jobb széléhez történő húzódás kötelezettségére változik.
Gondolom érthető, mi a kettő között a különbség :)
(nem, nem mész szabályosan)
Ontopic annyit tennék hozzá, alapvetően nem birom a szabálytalankodókat - legyen az 2 vagy 4 kerekű - és a rendőrök igenis tartassák be a szabályokat, de megértem a posztírót is. Ha már büntetnek, büntessenek egyenlően.
otapi 2010.09.23. 13:58:17
Láthatósági mellény viszont nem kötelező városban.
Kopiás Attila Steve 2010.09.23. 13:58:17
@Fehérszakál: "A poszt írója meg egy hülye fasz, aki aszt hiszi, hogy azért mert eddig nem büntették a kivilágítattlan kerékpárost akkor ez most nem lenne jogos." No ilyen kommentből jött ezer. Ha valaki érez magában kedvet ilyenre, megpróbálhatja elmesélni nekik, hogy a poszt írója - bár lehet, hogy hülye fasz - leírta már, hogy jogosnak tartja a büntetést, nem ezzel van a probléma...
otapi 2010.09.23. 13:58:18
Kopiás Attila Steve 2010.09.23. 14:12:27
Amúgy jegyezném meg, nagyon édes, hogy vannak autósok, akik szerint amikor egy 7m széles úttestű kis utcában 4m-t elfoglalnak a két oldalon parkoló autók, és a maradék 3m-es sávban valaki bicajozik 1m-t elfoglalva, akkor ő lenne az, aki miatt nem tud haladni mögötte az autós. Get real, 7m-en simán lehetne 3 sávban közlekedni, ha pont az autók nem zárnák el az utat.
otapi 2010.09.23. 14:12:27
Azt meg sok autós nem tudja, hogy a jobbra tartásnál nem kell figyelembe venni a buszöbölt, kanyarodósávot és útszéli üres parkolóhelyeket.
teabore 2010.09.23. 15:29:36
argi · http://argena.blog.hu 2010.09.23. 15:29:37
A parkolás... az autósok 80%-a nem tudja hogyan kell. Tegnap egy cirka 5 és fél méteres helyre (előtte buszmegálló, vagyis szabad tér) úgy tudott egy Yaris beállni, hogy ütközőként használta a második helyen parkolót, és fél méterre volt a járdától... Emellett Budapesten nincs elég hely se, túl sok autó van. Ezért állnak meg közelebb a kereszteződéshez/kijárókhoz/zebrához, ami szintén egy rakás balesethez vezet. Én ahhoz tartom magam, hogy ha szűk részeken nem férünk el, aki épp előbb volt, az diktálja az iramot. Nem azon a pár méteren múlik élet és halál, ő is csak A-ból a B-be akar eljutni, ugyanannyi joga van ott menni
@otapi: ez így van. De egy ilyen listát sorolhatnánk a végtelenségig mindegyik fél esetében. Nagyon kevesen vannak tisztában (még alapszinten is) a kresszel, sokan meg ismerik de nagy ívben tesznek rá
exypsilon 2010.09.23. 15:29:37
Másik kedvenc esetem: barátnőm szombathelyi, és minden reggel a Fő téren vág át bringával. Valamelyik reggel megállították a zsaruk és megkínálták egy 3 ropis sárga csekkel...
Igazság szerint itthon úgy működik a törvény betartatása, hogyha olyan kedvem van, akkor maximálisan/szőrszálhasogatóan betartatom bmeg, ha meg olyan kedvem van, akkor meg leszarom. Megjegyzem alássan, hogy ez az esetek többségében nekünk is kedvez, nem keveset. Az más kérdés, hogy a "törvény előtt mindenki egyenlő" elvnek kéne érvényesülnie.
Platon 2010.09.23. 15:29:37
Dehogynem. Ha visszaolvasod ott van az linkestül.
wirwil 2010.09.23. 17:47:55
Perillustris 2010.09.23. 17:47:56
Ez egyáltalán nem mindennapos szerencsére, persze akinek éppen tényleg letörik a tükre, annak egy eset is elég. Mindemellett abszolút jogos a felvetésem.
A rendőrségi helszínelés nélkül végződő koccanások, s egyéb - a felek megegyezésével végződő események- NINCSENEK benne a statisztikában, ezért ez a statisztika hazug (a KSH a rendőrségtől kapott adatokból dolgozik, mivel abból hiányzik egy többszázezer "baleset", ezért az eredmény sem lehet hiteles.
otapi 2010.09.23. 17:47:56
Gusshun 2010.09.23. 18:49:47
sajnos jogtalan a panasz, mert ha mondjuk egy kocsi megy el mellett 50en lámpa nélkül éjjel a "sárga piros" határán akkor te is azt várod hogy büntessenek.
Itt egy link:
autozz.blog.hu/2010/09/23/nem_tudtak_kordaban_tartani_a_bicikliseket
A gond ez hogy ettől nem fog egy ember sem ráülni a bringára, hiba van 1000 normális ha csak 50 majom csinálja a feszkót akkor ez jön le. Tiszta tömeg pszichológia.
Egy darab én is mentem motorral azon az úton és tény hogy voltak túl megértők.
Üdv:
A robogós
Platon 2010.09.23. 18:49:47
Ez csak szimpla ködösítés. A statisztika a személyi sérüléssel járó balesetekről szól nem másról. Természetesen NINCSENEK benne a statisztikában a háztartási balesetek, a kutyatámadások, sőt még a vizibalesetek sem, ettől az még teljesen korrekt. És bizony tetszik vagy sem ezen a területen a kerékpárosok vezetnek az egy főre eső okozott balesetek számában.
Lehet ködösíteni biztosítási eseményekkel, miközben ugye a kerékpáros abban egyáltalán nem is szerepel, lehet ezer kifogást keresni, ezek a fenti tényen nem változtatnak.
záporjózsi 2010.09.24. 01:29:56
Alensha 2010.09.24. 01:29:57
én annak örülnék a legjobban, ha a rendőr a bicikliútról is lezavarná a gyalogosokat a francba, mert rohadtul idegesít, hogy mindenki korzónak nézi, amikor ott van mellette a járda is.
Perillustris 2010.09.24. 01:29:57
"És bizony tetszik vagy sem ezen a területen a kerékpárosok vezetnek az egy főre eső okozott balesetek számában."
Csak éppen ezt te és még sokan mások - nyilván nem véletlenül - hibásan értelmezik, tévesen kommunikálják (ezt nevezem én - finoman szólva - csúsztatásnak). Ugyanis ez a számarány egyáltalán nem azt mutatja meg - amit sokan hisznek - hogy a kerékpárral közlekedők szabálytalanabbak bárkinél, hanem csupán azt - ami természetesen tény - hogy egy közlekedési baleset során, melynek egyik résztvevője biciklis, jellemzően az utóbbi húzza a rövidebbet, azaz a személyi sérülés szinte garantált.
GYK:
1) autós nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak, senki nem sérül meg (a vétkes elismeri a felelősségét, nem jön rendőr - irány haza)
2) kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak (jó eséllyel el kell látni a bringást, rendőr jön - irány a kórház)
Az első esetből nem lesz KSH statisztika, a másodikból pedig igen, hogy aztán félrevezető tanulságokat lehessen levonni belőle. Pedig - talán most már könnyebb megérteni - mindkét esetben egy-egy szabálytalan járművezetőről van szó.
Balt 2010.09.24. 01:45:31
santa fe 2010.09.24. 16:51:33
ha főúton akarok zebrán átmenni Biciklivel,akkor tényleg le kell szállni, és tolni kell?"
Minden zebrán, nemcsak főúton. Egyetlen autóvezető sem számít arra, hogy egy kerékpár hirtelen ráhajt a zebrára, ezért nem is lassítanak, ha kerékpár közeledik arrafelé. (ráadásul amúgy is már későn látszik)
Platon 2010.09.24. 16:51:34
Ez egy tény.
Lehet magyarázkodni hogy igen mert könnyebben megsérül a kerékpáros, stb. a tényen nem változtat, legfeljebb arra a nem elhanyagolható tényre mutat rá hogy talán ezért kéne szabályosabban közlekedni.
A többi része a hozzászólásaidnak arról szól hogy mivel a módszertanilag helyes statisztikák mind azt mutatják hogy súlyos gondok vannak a kerékpárosok közlekedési moráljával, azt mindenféle statisztikán kívül eső, nem mérhető, és ezért tudományosan használhatatlan demagógiával próbálod relativizálni.
De tudod mit? Tisztítsuk meg a statisztikát az általad kifogásolt elemektől, lássuk mit mutat.
2009 évben a kerékpárosokat is érintő személyi sérüléses balesetek szignifikáns többségét a kerékpáros okozta. Ebben az esetben nem hivatkozhatsz arra hogy torzítanak az adatok a kerékpáros sérülékenysége miatt, hiszen minden vizsgált esetben volt kerékpáros részes.
Azaz tényszerűen a kerékpárosok szabálytalanabbak mint a közlekedés többi résztvevője, hiszen azon balesetek szignifikánsan több mint a felét amiben részesek ők okozzák. Ne feledjük ugye hogy a maradékban a gyalogostól kezdve a személyautón át a villamoson keresztül a tehergépkocsiig minden más közlekedési résztvevő is benne van.
Kíváncsian várom hogy ezt a tényt vajon hogyan magyarázod ki.
A statisztika alaptalan fikázása helyett inkább a morál javítására kéne koncentrálnod.
feketestucni 2010.09.24. 18:01:43
Ahhoz képest hogy milyen rendkívül sok tenni valója lenne a rendőrségnek, ismétlem, iszonyat sok tenni valója lenne, észak-kelet Magyarországon de ugyanígy a Tompa vagy a Práter utcába, az hogy fiatal bringásokat büntetnek egy bringás rendezvényen számomra vérlázító nekik meg szégyelni való kb mint az ellenőrök akik nem mindenkit mernek egyáltalán megszólítani.
Kopiás Attila Steve 2010.09.24. 18:01:43
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (A jogszabály mai napon hatályos állapota)
(...)
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;
b) amelyre külön jogszabályban meghatározott számú, típusú és elhelyezésű hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] van(nak) felszerelve;
c) amely a jogszabályban meghatározott műszaki és környezetvédelmi feltételeknek megfelel;
d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi;
(...)"
Vicces lenne, ha ezt holnaptól tényleg betartatnák, hirtelen tilos lenne robbanómotoros járművel közlekedni, meg mondjuk pár száz kilónál nehezebben is, mert az előbbi szennyez, az utóbbi rongál... :+)
Az utolsó 100 komment: